Not just words

Utanfor nastan alla internetcafe i Thailand star det "High speed". Inget som har stamt forut, forran vi hittade det som vi sitter pa nu. Pa skylten stod det "High speed internet, not just words". Sa vi provade, och javlar vad fort det gick! Skont att ha hittat nagot som gar snabbare an sirap.

Har inte med mig usb-minnet med bilder sa jag far dela med mig av mina tankar istallet. Nagot jag undrar over ar varfor jag drommer sa innehelvete mycket nar jag sover har i Thailand. Nar jag vaknar pa morgonen har jag en massa, langa, handelserika drommer att beratta for Andreas. Inatt dromde jag att Elina dog i en bilolycka. Hon skulle aka med nagra som anda skulle upp mot Norrbotten. Jag kom fran Komvux, ikladd i en lang morkrod skinnkjol och en svart skinnjacka. Jag var pavag till bkyrkan pa begravningen som var belagen dar Alvsbyns apotek ligger. Jag kommer ihag att jag var sa javla ledsen att livet ska vara sa orattvist, samtidigt som jag skamdes oerhort over mina klader. Innan hade jag pratat med Elinas mamma pa telefon och hon sa att Elina inte behovde lida, att hon dog pa en gang. Nar jag val kom in i Kyrkan sa var det Emil vi skulle sorja, det var mycket folk och jag hade de dar hemska kladerna...

Jag drommer lange och jag minns de valdigt tydligt. Andreas ar nastan alltid med i drommarna och nagon av mina narmsta vanner, nastan alltid en van per drom. Iborjan av Thailandsresan dromde jag alltid att jag skulle resa ivag till Thailand och jag var antingen sen till flyget, nagot problem uppstod eller att jag glomt nagonting viktigt. En gang dromde jag att jag och Hanna skulle flyga fran en flygplats som lag typ i Brannberg. Hon skulle till Sthlm och jag till Thailand. Vi var sena sa jag tog upp ett litet flygplan som jag hade i fickan och vi flog ivag. Men sa vart det morkt och vi kunde inte hitta den. Nar man drommer konstiga saker brukar man ju  "tro" pa dem medan man drommer. Jag kommer ihag nar jag och Hanna flog med det lilla flygplanet att jag tankte att inte kan man flyga ivag med ett sadant litet flygplan, det har ar nog en drom. Lustigt det dar med drommar...


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Känner igen det där med drömmar, drömmar är själens sätt att tala till människan. Du är kontakt med dig själv och din inre gudomlighet när du drömmer. Sedan återstår den svåra biten, att kunna tyda och förstå drömmens budskap!! Hi hi.. Du får hitta någon drömtydare, det är väldigt intressant!! Keep on dreaming det är bra i alla fall fast du inte förstår drömmens budskap. Thailand är ett paradis och ni är på semester och börjar väl snart vara AVSLAPPNADE... Då kommer drömmarna, jag känner igen det eller så har thailand någon magisk effekt på oss själva som vi inte vet eller förstår? Shit the same det har hursom ingen betydelse.

Sov gott!!

Kramar Bjälkgatan

2009-01-07 @ 23:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0