Moon Light House

Nu ar jag pa hotellrummet med laptopen i famnen och harinpackning i haret. Tankte skriva ett litet inlagg. Idag har jag har legat pa stranden och lyssnat pa ljudbok, under tiden har Andreas kort runt med moppe och letat upp vilken firma vi ska aka pa snorklings-/dyktur med imorgon. Han ar fortfarande inte tillbaka. Similan Islands planerar vi att aka till, har hort att det ska vara nagot alldeles extra. Aven om den har turen ar ovanligt dyr sa hoppas vi och tror att det ska vara vart det. Similan Islands ar beromda for sina rika korallrev, klara vatten och ororda strander och det klingar fint i mina oron. Khao Lak daremot gor inte det. Jag ar som sagt inte imponerad av det, forstar inte varfor sa manga svenska turister vill komma hit. Visst, vill man ha EXTREMT lugn och ro sa ja, da kan man komma hit. Det ar valdigt dott har, allt ar bara stilla. Inte ens tjatande strandforsaljare finns har. Nu nar jag last vad jag skrivit later det som, vad jag forstatt, manga vill ha; lugn och ro och inga jobbiga forsaljare men det ar nagonting mer som jag inte kan satta fingret pa… Jag rekommenderar helt enkelt inte Khao Lak.


Vart rum pa Moon Light House. Man far kaffe och te nere i receptionen och man far aven sitta pa internet for endast 30 Baht/h.


Frukosten imorse. Ser ni knackebrodet vid tekoppen? Det fanns ett litet paket nere i receptionen och jag blev sa glad! Det var Leksandsknacke, nagon svensk maste ha lamnat det har. Tyvarr de hade inte stangt paketet sa det var typ blott (luftfuktigheten) och segt men det gick ata.


Har lag jag under molnen.


Tur jag hade ljudboken, lyssnar pa "Livstid" av Liza Marklund. Efter typ en timme borjade det sporegna sa jag fick springa under tak.

Nagot jag ocksa tankte beratta var att vi ska aka tillbaka till Koh Lanta om ett par dagar. Hem till trygga Lanta… Vi har flangt runt pa olika stallen, det borjar med att man ska hitta ett boende, sedan utforskar man stallet genom promenader eller pa moped, sedan hittar man favoritrestauranger eller thaihak, man besoker stranden, man shoppar osv. Nu kanner vi att nyfikenheten pa ett nytt stalle inte finns. Det som var spannande tidigare ar inte det langre. Vi har gjort det sa manga ganger och nu borjar allt kannas och se likadant ut. Vi vill sla oss ner och det vill vi gora pa Lanta. Fa rutiner, en vardag, nagot vi inte haft tid och mojlighet till tidigare.

Kan ocksa passa pa att beratta att jag saknar att gora nagot ”vettigt”.  Ni vet, ha gjort nagot riktigt jobbigt och trakigt men anda kanna att man gjort nagot som betyder. Jag har latat mig alldeles for lange nu, jag fortjanar inge mer, jag har fatt for mycket av det goda. Jag saknar t.o.m. att STAPLA VED. Forstar ni mig? Pappa, jag kommer med gladje att gora det at dig nar jag kommer hem. Haha, VAAAAAD jag kommer att fa ata upp de har orden. Jag vet det, jag kommer angra att jag ens skrivit de och som om inte det rackte sa publicerar jag de pa internet. Jag hade funderingar innan jag lamnade Sverige om jag ens ville jobba i Kabdalis nar jag kom hem. Nu vet jag, om jag far, sa jobbar jag garna. Vet inte hur de har det med folk sa jag kan inte rakna med det, annars far jag soka mig pa annat hall. Masta bara fixa klart det sista i skolan.
Tanka sig, ni dar hemma ar sakert avundsjuka pa mig, ni vill bort fran morkret och kylan, vara lediga fran jobbet. Man vill verkligen ha det man inte kan fa. Graset kommer alltid vara gronare pa andra sidan.

Missforsta mig inte nu. Jag trivs och jag uppskattar verkligen att vara har. Jag tror att ni forstar...

Kommentarer
Postat av: Syster Emma

Du kanske kommer att "idas" göra mer när du har funnit nya krafter på eran resa!! :) Men jag tycker att ni båda är värda att inte göra nånting, tänk på allt jobb å slit ni har gjort innan eran resa!! :) Så njut njut njut av att ingenting göra, för sen när ni kommer hem så kommer ju allt bli som vanligt igen :) Kram kram

2009-01-25 @ 15:54:39
Postat av: cissi

heeej!!!! om ni vill ha hjälp med nånting på lanta så ring puud å gänget då,ni var efterfrågade. dom undrade vart ni tagit vägen...



å snälla tesse njut nu...finns inget här hemma...

jag förstår vad du menar med att du vill göra nånting,lovar använd bara din fantasi och sen gör du det du vill till handling...allt finns ju där,bara du kommer på vad du vill göra..



vill du jobba så har jag kontakter,..



bara fråga om du undrar över nå...



kraaam!!!

2009-01-25 @ 18:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0