Khao Lak


Liiite farg har han ju fatt... Ja, jag ar val avundsjuk! ;P Da ar det dar i solljus, nar han kommer in i rumsbelysning ar det annu tydligare.

Ah, duttidoo sa sot han ar... Stotte pa honom i en av shoppingstanden i Patong, jag fick kopa hunden av dem om jag ville, men hur skulle det ga..? Han var sa glad och grymtade och vickade pa svansen nar jag klappade honom.



De sista shoppingfynden i Patong. T-shirten till vanster tycker jag ar sa fin! Jag forsokte dessutom pruta ner tva andra jattefina Ed Hardy-t-shirtar men det gick inte fa ner de mer an 600/st, sa det fick vara, MEN sa snygga de var...



Nar vi handlade de har gick det till sa att vi stod i ett litet stand tittade lite, sedan sa forsaljaren att han hade mer filmer dar bak. Vi foljde med han typ 20 m in och sedan borjade han fippla med nycklar framfor en vagg med en massa tavlor. Sedan oppnade han en liten lonndorr och dar inne han hade massor av filmer! Han berattade att om Polisen kommer ar det battre att inte ha sa mycket filmer, for da maste han muta de med annu mer pengar...

I alla fall, "Evening" har jag inte sett och inte heller hort talas om, kopte den for att Claire Danes och Meryl Streep var med. "This is England" har jag hort ska vara bra, tror det var Asa som pratade gott om den.



Nu har vi flyttat pa oss igen, nu ar vi i Khao Lak! Imorse vid halvatta tiden akte vi ivag med bussen, tog ca tre timmar och kostade 350 Bath.



Vi bor pa ett stalle som heter Fasai nu den forsta natten, men idag har vi letat runt och hittat ett billigare boende i en annan del av Khao Lak.



Akte till stranden en svang for att se hur den sag ut.



Det byggs mycket har i Khao Lak. Vet inte om det ar uppbyggnad efter tsunamin eller nybygge... Tycker iaf att huset paminner lite om det i Mumin.



Sa jag att vi hyrde en moppe? Vi fardades runt pa den i ett par timmar idag och vi ar faktiskt inte alls impade av Khao Lak. Det ar valdigt langa avstand till allt, det kanns valdigt glest och jaa... Jag vet inte riktigt vad det ar men jag gillar det inte sa mycket av det lilla jag sett. Men det kanske andras under de har dagarna...



Har besokte vi en till strand, den som ar narmare vart boende.



Ibland forsoker jag forestalla mig tsunamin, tanka mig in hur det kan ha sett ut nar flodvagen kom in har... Fy vad hemskt...


Kommentarer
Postat av: Mamma å Emma

Nu har vi ätit tacogratäng!! Mums mums kan vi bara säga! :) Det var riktigt gott!! Ja han har fått färg stubben kan man säga, är du nå inärheten av han?? :) hehe! Snygga t-shirts du har köpt :) Försöker lära mamma nu så hon kan kommentera själv sen då inte jag (emma) är med, så vem vet, kanske t.om. mamma börjar kommentera dina inlägg?? :) hihi! Ha de fortsatt bra, kramkram kram

2009-01-22 @ 20:38:25
Postat av: Anonym

grymt snygga tischor!!

2009-01-22 @ 22:21:34
URL: http://tanzanit.blogg.se/
Postat av: Åsa

Nää, jag tycker ni får ta på stubben ett par speedos. Såna där ränder kan man ju inte ha. Btw. så finns flera filmer då tsunamin kommer in på youtube ifall du är nyfiken! Kanske inte går med det långsamma bandet ni har där, men sen iaf!

2009-01-22 @ 22:44:13
URL: http://lionsandtigers.blogg.se/
Postat av: Therese svarar

Mamma å Emma: aah, tacos... sa gott det skulle vara! det far ni bjuda pa nar jag kommer hem, men forst vill jag ha SVENSK FRUKOST! nja, inte i narheten kanske men farg har jag ju :) hihi, jag vantar ivrigt ;)



Åsa: Haha, jag har faktiskt gett han det forslaget men det verkade inte sa populart :) okej, far prova ga in pa youtube, vissa internet ar snabbare an andra...

2009-01-23 @ 15:03:39
URL: http://thessinthai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0