Karon, Phuket

Till att borja med kan jag ju saga att de dar laxeringspillrena som jag fick igar fungerade, mer an sa behover jag nog inte forklara. Var som sagt hos Sawattchai imorse igen, och han tryckte, masserade och hade sig pa magen. I alla fall sa han hade jag inte fatt ur mig allt (eller hans fru tolkade, han sjalv kan bara ett par ord pa engelska), sa jag ska ata mer sadana dar piller. Gruvar mig, det ar inge kul... Kan inte ett hardbrodspaket bara ramla ner fran himlen sa jag far i mig na fibrer?!

Vi lamnade ju Phi Phi imorse ocksa, sa nu ar vi pa Phuket som ar Thailands storsta o! Vi ar pa den vastra delen, i Karon. Har inte hunnit se sa mycket annu, jag ar ganska sliten, sa vi har legat pa hotellrummet och slappat. Vi har ett sadant fint rum, man vill bara vistas i det! :)




Forsokte fa en sista bild av Phi phi:s gator nar jag sprang till farjan.



Bye Bye Koh Phi Phi! Mitt intryck av Phi Phi ar att det ar en vacker, liten o som ar nagot dyrare att leva pa. Ar man i Thailand i bara tva veckor ar det nog inga problem med priserna. Jag och Andreas maste hela tiden tanke pa alla kostnader for att det inte ska springa ivag... Ar man mycket for att dyka och snorkla ar det definitivt en o man ska besoka. Ar man dessutom ung (mycket ungdomar pa Phi Phi) och vill partaja varje kvall och dricka buckets, sa har man hittat ratt. Bade jag och Andreas ar mer for Koh Lanta. Den on ar indelad i strander sasom Klong Dao, Long Beach (Phra-ea), Klong Nin osv. Nar man kommer med farjan till Lanta kommer man till (Ban) Sala Dan, det ar dar det mesta finns. Mycket restauranger och shoppingstallen samlade pa ett och samma stalle. Om man ar pa Lanta borde man definitivt hyra en moppe, inte spec. dyrt, ca 150 Bath/dag och det gar givetvis att forhandla. Hyr man inte en moppe, far man aka tuktuk istallet, men da kan man inte upptacka lika mycket sjalv och i langden blir det nog dyrare. Full tank kostar typ 50 bath, och pa det kan man kora hela ons langds fram och tillbaka tva ganger. Det ar kortare avstand till allt pa Phi Phi, dar behover man inte hyra en moppe eller aka tuktuk, den ar sa pass liten.



Varat rum pa Summer Inn, det ar JATTEfint, sadant har ar vi inte vana vid! Nu har vi AC, TV, varm dusch, kyl och varldens storsta badrum. Kyl ar nagot jag verkligen vardesatter, bara att fa dricka kallt vatten ar en lyx. Har ska vi bo inatt, men vi ska ut och leta ett nytt boende ikvall!



Sa har ser det ut precis utanfor fonstret!

UPPDATERING: Skrev detta inlagg vid 15-16-tiden idag. Mina inlagg som jag lagger upp har forbereder jag forst pa min laptop, sedan satter over allt till ett usb-minne och sist gar jag till ett internetcafe och publicerar inlagget. Nu ar klockan snart 22 och vi har gatt runt och sett vad shoppingen har att erbjuda. Forsaljarna har i Phuket ar verkligen pa! Tittar du liite for lange pa ett plagg ar de genast framme och fragar vad man vill ge for det. Lite jobbigt... Vi har dessutom hittat ett lite billigare boende nu, ska boka upp oss dar imorgon for fem dagar framat. Skriver mer imorgon!


Kommentarer
Postat av: Syster Emma

Vilken klarblå himmel det var då ni satt på båten från phi phi!! Nu verka ni ju ha underbart väder! :) åh stackare som behöver hårdbröd :( lite svårt att skicka till er eftersom ni är på gång hela tiden! :) När var det stubbens bror skulle ner? Kanske vi kan skicka med han?? Ha de bra, kram från mig å simon!!

2009-01-11 @ 15:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0