Imorgon beger vi oss till Kata

Idag hyrde vi en moppe och for pa upptacksfard! Vi borjade med att fara till Kata. Dar borjade vi med att leta ett boende, for vi checkar ut fran Oil Oh House imorgon och vi vill prova nagot nytt stalle. Efter sakert tjugo stallen hittade vi ett stalle med nagorlunda pris som agdes av en trevlig Norrman, och det var aven gratis internet dar! Da ska vi ladda hem na filmvisningsprogram, for de dar dvd-filmerna jag kopte pa Lanta gar inte spela i min dator :P Sedan korde vi till Patong. Det slutade med att vi bokade upp tva dygn pa ett hotell, efter vi har bott i Kata. Alltsa, det blir tre dagar i Kata, och tva dagar i Patong. Vad vi har forstatt sa ska Patong vara livligt med mycket party. Karon (dar vi bor nu) ska vara nagot sorts mellanlage. Och Kata ska vara lugnast av de tre. Nar vi berattar for nagon har i Karon att vi ska till Patong senare, rynkar de nasan och sager att det ar mycket s.k. "ladyboys" som snor saker av en, prostitution osv. Inte sa lockande ord precis... Men vi maste ju prova sjalva. Vad jag kunde se av varat dagsbesok ar att shoppingen ar valdigt bra, vi gick genom "Shopping Paradise" som hastigast idag, det var riktigt stort!


Vi stoter pa den har hunden varje dag, och en hel del andra ocksa... Katter och Hundar springer omkring losa overallt har i Thailand. En kille som heter Pass som vi traffade pa Koh Lanta forklarade for oss att det ar som ingen som ager de direkt. De har sina stallen dar de far mat, men det ar inte som hemma i Sverige dar Husse- och Matterollen ar valdigt tydlig.


Kata Beach.


Andreas korde hela tiden, jag tors inte kora i san har "livlig" trafik, Koh Lantas trafiktempo var mer min stil :)


Patong Beach.


Haha, sa har road ut kan Andreas se ut nar en Tuktuk-chauffour fragar om vi vill ha skjuts. Vi har ganska less pa; Hello, tuktuk, taxi? Look insiiiiiiide madame! Very good priiiiice! Looking for free! What size do you have? What are you looking for? Hellooooo Massssaaaaage??  Hello my friend, where are you from, maybe a nice shirt or a suit?


Har ar det stora shoppingstallet jag pratade om, missa inte detta om ni ar i Patong.


Sa lange det finns ol ar Andreas nojd ;)


Karon. Ser ni den stora, vita Buddhan pa berget till vanster?


Solnedgang 18:20 Karon Beach.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej :) Ja visst är den bra :)



Jo de är bara bra här. 24 grader kallt så jag antar att du är avundsjuk ;) Just nu läser jag Matte A, Historia A och Naturkunskap A. Mina andra tre kurser har ännu inte börjat.



Hur är de i Thailand då? Ligger ni bara och solar om dagarna eller :)

2009-01-16 @ 14:46:36
URL: http://mliwestbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0