Det ar ingen vanlig dag idag...

... For det ar Emmas fodelsedag, hurra, hurra, hurra!! Grattis pa 23-arsdagen Syrran!!!!!!!!!! Hoppas du far en bra dag!

For det har atminstonde jag haft. Jag har haft valdigt ont i ryggen, mest svanken, de senaste dagarna. Pavag till stranden sa har vi sett en skylt om en speciell massör. Utanfor stallet fanns det som en gastbok, dar de som varit dar skrivit vad de tyckte om Sawattchai Yasukim. Vilka lovord alltsa! "Amazing, The best thing on my trip to Thailand, He is sent from above, He is a medicine man..." Jag var ju tvungen att ga dit. Kom just darifran och jag kan ju saga att han kan det han gor!! Den basta massagen jag varit pa hela mitt liv. Istallet for att massera dar jag hade ont, forsokte han forsta varfor jag hade ont, och losa problemet. Han masserade magen pa mig en stor del av tiden (och javlar vad det kurrade och hade sig darinne...) for det visade sig att jag hade ont i svanken, for att jag var forstoppad. Jag har inte gjort nummer tva pa valdigt lange... Efterat fick jag svalja na orttabletter, de var laxerande blandannat, sa antingen skulle jag gora det stora eller spy. Om man bortser fran nar han masserade magen, anvande han knappt handerna. Han gick mest pa en. Jakligt skont och det kanns som han verkligen kom in pa djupet till benen, om jag skulle ga pa en vanlig thaimassage nu skulle det kannas valdigt mesigt. Sawattchai sa att jag ska ata langsamt, ata mycket fibrer och inte dricka kallt vatten. Fick med mig en pase bananer nar jag gick och sa ska jag tillbaka dit imorgonbitti, da skulle han kanna pa magen min. Det kommer bli lite stressigt, for baten mot Phuket gar klockan 9. Vi maste fa ner bagaget till hamnen, kaka frukost och sa maste hinna till Sawattchai. I alla fall, om du besoker Koh Phi Phi maste du prova massagen hos Sawattchai Yasukim, han finns nara stranden! 600 bath for 1½ timme, men det var det vart! En vanlig thaimassage brukar kosta ca 250 bath, men den kommer inte ens i narheten av denna...


Fick ett litet informationsblad med mig innan jag gick.

Idag nar vi satt och at lunch sa kom det fram en tjej och kille och fragade om vi var fran Kabdalis. Det visade sig att nagon Bibbi och Arnold hade tipsat om min blogg till dessa. Paret hade inte sett oss i verkligheten tidigare, men de kande igen oss fran fotona jag visat upp har. Tanka sig vilken slump, om ni laser detta, jattekul att ni kom fram och halsa! :) Skriv garna hur det gick for er pa Koh Lanta (de skulle lamna Phi Phi och aka dit), har ni sjalva nagon blogg eller resdagbok?

Nasta gang vi hors blir nar vi ar pa Phuket! Take care...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack tack för grattningen!! :) Men vilket hemskt kort!! Du kunde ju ha tagit nå bättre!! :P hihi Massagen där lät ju intressant, ha en trevlig resa till Phuket!! :) kram kram

2009-01-09 @ 19:17:52
Postat av: Josefine

De lät ju lite fränt de där med massagen!! Du får berätta hur de gick sen!!

2009-01-09 @ 20:42:28
Postat av: Therese svarar

Tyckte du det? Jag tyckte du var jattefin! Ska jag ta bort den? Dessutom hittade jag typ 3 bilder i laptopen pa dig. Du far visa dig mer framfor kameran i fortsattningen :)

2009-01-10 @ 15:58:20
URL: http://thessinthai.blogg.se/
Postat av: Therese

Halla dar. Japp vi skriver vi med, i min blogg. Vi ska aka fran Koh Lanta imorgon, upp til Bangkok och dar sover vi en natt och sen aker vi till koh chang. Vet inte om ni fattade vem Bibbi var som jag sa hade tipsat om bloggen. Hon ar min syster och ar sambo till Arnold Brostrom och dom har ett sommarstalle i pouttaure. Dom har tva barn som heter Anna och oskar, ni har nog traffat dom :-)



Hoppas ni far en trevlig fortsatt resa. Glomde forresten saga att jag kommer fran alvsbyn (men bor i Gbg sen ca 6 ar tillbaka).



Ha d! /Therese och Kristofer

2009-01-13 @ 11:15:53
URL: http://tesansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0