Dag 2 pa Phi Phi

Var boendejakt igar, som tog mer an fyra timmar, resulterade i fem natters bokning pa "Harmony House". Vi betalade 650 bath/natt inkl. frukost for fem natter. Rummet har flakt och kall dusch. Har inte sovit har an, sa jag vet inte hur jobbigt det kommer bli utan AC eller om det lever om nattetid, men det gar ratt bra att duscha kallt atminstonde. En annat stalle vi hittade hette "Oasis", de tog 600 bath/natt men da ingick ingen frukost och det var ganska langt fran sjalva centrum/stranden.

Annars ar Phi Phi en ganska mysig o, gatumiljon paminner lite om Gotland. Dykning/Snorkling ar ganska mycket billigare har an pa Koh Lanta, kanske for att de ligger nara bra vatten. Nar jag skrev tidigare om att ALLT ar dubbelt sa dyrt har sa stammer inte det, MEN det ar mycket som ar det. Det som ligger i "normal" prisklass ar ol, mat pa restauranger och massage. (Jag skriver detta for de som googlar boenden och sadant pa Phi Phi, for jag hittade sjalv inga vettiga svar nar jag letade igar)

Idag har vi legat pa stranden, antligen ser vi solen igen! :) Men tusan vad varmt det var... Efter ett par timmar sa kande jag helt plotsligt att jag bara ville ha vatten och mat, holl typ pa svimma nar vi letade en restaurang. Skyndade mig att bestalla en Pad Thai och en stor vatten... Satan vad gott det var. Vet inte om det var for att jag var sa hungrig men det var i alla fall den basta Pad Thaien jag atit sedan Bangkoks gatustand.

 


Det borjar med bilder fran Koh lanta. Har ar en karl som rensade palmer, sa inte vi turister ska fa kokosnotter i huvet?



En (dod) krabba pa stranden. En hund sprang efter den och gravde upp den ur dess hal och bet ett hal i skallen pa den.



Personalen pa Merry Beach bjod oss pa Pad Thai. Det var minst sagt kryddstarkt... Ni skulle sett en av killarna hade hallde en hel burk med chili over sin portion, men han snorade och svettades han med.



Pimalai.



En spindel utanfor Pima lai.



En apa som vi sag efter vagen, visst e den sot?!



Mina shoppingfynd. Som ni ser har jag hittat annu en Karin Alvtegen bok; Svek. Mossan kosta inte 50 bath utan 250, skrev fel... :)



Pa baten, har ser ni Phi Phi!



Hur ska Andreas kunna halla sig?



Gata pa Phi Phi.



Jag provar en jattefin Ed Hardy-t-shirt, men den kosta 580 Bath , sa det blev inget kop. Bra kvalla dock.




Stranden!


Kommentarer
Postat av: Jossans faster

Jag och Ella följer din blogg slaviskt nu, vi vill också till Thailand, men den vi bor med vill inte. Han blev less när vi åkte två ggr samma år... Hoppas ni har det bra så fortsätter jag att läsa och drömma!!

2009-01-05 @ 18:51:23
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Becca

Lustigt, brorsan och 11 andra grabbar är också på Phi Phi nu, de åkte ut i söndags har jag för mig. Hoppas du verkligen njuter av värmen, här är det såå kallt :( Ta hand om dig!

2009-01-06 @ 00:16:28
URL: http://rebeccamoments.blogg.se/
Postat av: Jesper

Nu har jag börjat småplanera för mina resor också. Man blir så himla sugen! =)

Det låter då som om livet leker. Ha det super! Kom inte hit förrän sommaren. Jag säger då det. =)

2009-01-06 @ 00:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0