25 Januari - Det kinesiska nyaret


Igar handlade vi lite frukt, testade "litchi", de dar sma bruna bollarna... Sot smak, ratt goda!


Min middag, kyckling med cashewnotter och ris. Gott!


Vi passerade en seafood-restaurang och Andreas plockade upp en (levande) krabba.


De hade aven hummer, man pekar pa den man vill ata, sa tillagar de den.


Tre hundar vilar i skuggan.


Vi gar ivag for att boka var dagstur till Similand Islands imorgon. De kommer och plockar upp oss efter 7 imorgonbitti. Spannande! :)


Solnedgang Bang Niang Beach, Khao Lak kl. 18:01.


Idag kakade vi pizza till middag :) Det ar inte varje dag... De hade till och med vedeldad ugn! Pinocchio hette restaurangen.


Mmm... supergod var den men orkade bara drygt halva. Kandes dumt att lamna sa mycket, men Asa har lart mig att det ar ju bara annu mer sloseri med pengar att ata sig sa matt sa man vill spy ;)
 
Idag har vi inte avverkat manga meter, Andreas ar sjuk, han har sprungit fram och tillbaks till toaletten hela dagen... Vi hoppas att han ar battre imorgon nar vi ska till Similan! Vi hors nog imorgonkvall! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: farsgubben

Guudaa opåjie!! Har andreas blivit bättre i magen,han har väl ätigt något olämpligt men det gör ju ingenting för vi tycker att han har blivit ruund.Däremot verkar du smalare hi hi.Det var inte Ivalo utan Inari så det blev 7 mil till,vi kom fram kl20.00 och snickarna ville bygga direkt.Huset var klart 22.00.När jag kom hem så ringde frissan mamma hade glömt att hon skulle dit idag men det har väl med åldern att göra.Det är inte så kallt ute bara 6 grader,Anki springer och tänder ljuslyktor överallt.Ha det bra.

2009-01-26 @ 16:43:08
Postat av: Syster Emma

Nu ser man verkligen hur brun stubben har blivit!! :) Ååå vilken solnedgång, himla vacker bild!!:) Men ingen bild på dej?? Du får be stubben knäppa mer kort på dej!! Vi vill ju se dej oxå! :) Hoppas stubben blir bättre till imorgon! Ha de fortsatt bra, hälsningar från oss i Fleviken!! :) kram kram

2009-01-26 @ 19:15:58
Postat av: Therese svarar

farsgubben: haha, harligt med lite pitemal, gudaa opa dä å! hihi, ja lite rund har han ju blivit, men han dricker ol nastan varje dag, inte sa konstigt... :) jag har inte blivit smalare!! jag har gatt upp kanske 3 kg om jag far gissa, vi blev lite for duktiga pa att handla "rocklets" pa 7 eleven, det ar typ nonstopgodis och kostar 12 baht, svingoda men nu ar det slut med det! vi har infort forbud pa dem eller jag har val sagt att andreas inte far handla de langre. for om han har atar jag av han ;P ska kanske borja en ashtangayoga-kurs den 2 februari ocksa! shiet, byggde klart ett hus pa 2 timmar? det gar ju inte, eller? men oj da, mamma brukar ju alltid ga och langta till frisstiden, hur kunde hon missa den? kan tanka mig att hon tander ljus, sist var det val 14 varmeljus om dagen? :)



Syster Emma: Aa, men jag ska pressa nu sista tiden pa Lanta, jag vill ocksa bli sa brun!! :) har typ inga bilder pa mig, det ar ju jag som har och haller i kameran sa det blir bara nar jag ber om det. men det kanske blir fler nu nar du fragat efter bilder...

2009-01-28 @ 15:15:33
URL: http://thessinthai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0