15 Februari

Uppdateringen har varit lite gles nu på senaste men ska försöka gottgöra det med ett långt inlägg med mycket bilder. Rolle och Gabban kom som sagt till oss i onsdags, och nu när de har kommit hit, kan jag berätta att det undanhållits en grej här i bloggen... En vanlig dag i slutet på januari när vi skulle gå och käka på VR Minimart, hör vi en röst som ropar "Rolle! Rolle!", jag hann tänka; Kan de ropa på Andreas? (bröderna är ju ganska lika) De som ropade var Pizzan och Råttan som egentligen heter Peter och Peter. De här killarna har varit väldigt bra vänner till Ante och Rolle, mestadels under deras gymnasietid, men de har inte setts på ett par år. Vi har umgåtts en del och käkat middagar med Pizzan och Råttan, det är deras pool ni har sett på bilderna och det var de vi snorklade sist med. Har skippat att berätta en del saker som varit svårt att förklara, utan att det ska låta underligt och skärt bort Pizzan och Råttan från bilder eller helt enkelt inte lagt ut dem. Allt detta därför att vi (mest är det ju förstås Andreas planer) skulle överraska Rolle när han kom.



När de kom fram var de rätt slitna och hungriga, så vi käkade lunch.



Alltså, ni kan inte förstå hur gott Maraboun smakade! Jag har inte längtat så mycket egentligen, men nog har man käkat en och annan chokladbit här i Thailand och ingen av dem är speciellt goda. Det importerade Twix, Snickers etc. finns ju överallt men det är ju något dyrare än de thailändska. Vad jag inte kan förstå är varför inte Marabou är spritt över hela världen? Mars, Toblerone finns nog i vilket land man än besöker men Marabou finns inte ens i USA enligt Rolle. Människor runt om i världen går verkligen miste om något... Och hårdbröd fick vi ju också, jag ska aldrig åka iväg såhär länge utan hårdbröd, vad jag har saknat det. Sedan smakar hårdbröd inte alldeles för tokigt med skinkost på!



Jag blir nog aldrig less de vackra solnedgångarna...



Här anar Rolle och Gabban ingenting om det planerade surprisepartyt. Kortet är taget på The Tavern precis innan Pizzan och Råttan kommer in. Hihi, förvånad blev han!



Jag och Andreas :)


Vilken MATFEST alltså!


Förätter. Jo, de är så här stora! Helt sjuuuukt gott...



Varmrätter. Den här restaurangen är helt galet bra... Andreas gick och pratade med kocken efteråt även denna gång. Och vi delade 6 pers på två varmrätter och alla blev proppmätta. Lägg The Tavern på minnet.



Vid bordet.


Efter middagen for vi hem till oss och festade.



Micke (vår granne som är snorklingsguide), Gabban, Råttan, Jag, Rolle, Andreas.



Dagen efter for vi till R&P:s pool... Lite slitna, jag försov mig till och med till yogan! Missade headstand-träningen på stranden :(



Igår åkte vi Lanta runt på mopederna!



Min cp-kamera tar ibland med blixt på närbilder när det är jätteljust ute, vilket resulterar i superljusa bilder :P



Första planerade stoppet var stranden nedanför Pimalai där vi skulle snorkla. Fick se saker jag inte sett tidigare med egna ögon; En drakfisk, en sjöorm, en muräna och en massa coola fiskar. Mycket lyckat med andra ord! Undervattens bilderna lägger jag nog ut nästa gång för de är inte inlagda i datorn...



Stannade till vid en mysig bar.



Grymt fin utsikt hade den!



Här är vi på andra sidan ön, vi har kört genom Old Town och ska snorkla på ett nytt ställe men det var dålig sikt och inget vidare djurliv.



Imorse for vi på söndagsmarknaden och jag fick äntligen smaka på den här frukten, hade hört så mycket gott om den. Man får exempelvis inte ta in den här på hotell för den stinker djävul! Den var god men inte sådär superduper som jag trodde, lite som honungsmelon på något konstigt vis...



Shoppade även det här på marknaden. Nagellacken är sjukt billiga, typ 4 kr.


Tiden börjar bli knapp här på Lanta, den bara springer iväg. Om en vecka är vi nog på väg mot Bangkok, det blir fem shoppingdagar där och sedan flyger vi hem till Sverige... Vet inte om jag vill hem riktigt, blandade känslor... Jaja, ska försöka ta vara på den sista tiden så mycket som möjligt. Imorgon ska vi allihopa (Jag, Andreas, Pizzan, Råttan, Rolle och Gabban) till Ko Ha och dyka och snorkla, det ser jag fram emot! :)

Sverige då, allt som det ska? Hur är det med dig Mia, är magen stor nu? :) Och Alex? Mamma och Pappa, hur är det med er? och resten av familjen? och vännerna? Skriv gärna en rad, kramar till er!


Kommentarer
Postat av: Eln

Åh, så mysigt!! Vi hade nyss -30 grader i Älvsbyn :S

2009-02-15 @ 15:06:38
URL: http://pelo.blogg.se/
Postat av: Syster Emma

ÄNTLIGEN! :) Ditt inlägg är efterlängtat, men jag förstår att ni har haft fullt upp! :) Vilka maträtter ni åt, såg himla gott ut må jag säga! Ni verkar ju få det fullt upp innan ni börjar röra er hemåt! :) Här hemma är de kallt,de har varit kallt en så lång tid nu, så nu börjar jag verkligen bli less på kylan!! Bättre blir de inte av att se hur varmt å skönt ni har de :) jag blir inte alls nå avis....:) Igår var de ju alla <3 dag, så då åt jag å simon potatisgratäng och älgfilé! Det var så j*vla gott!! :) Självklart hade vi vitlöksbröd och sallad till! Det är bra med oss annars, vi är då friska å krya! Sitter nu på ugglan, jobbar kväll där, har rast just nu! :) Men ha de fortsatt bra å njut njut njuuuuuuut!! :) Kram kram från mig å simon!

2009-02-15 @ 15:24:33
Postat av: Jessica Anshagen

Till och med ikväll 22.00 kan du vinna en månadsranson av God Morgon Juice på min sida!

Kolla in länken nedan:



http://www.jessi.se/2009/february/vinn-manadsranson-av-god-morgon-juice.html

2009-02-15 @ 21:14:14
URL: http://www.jessi.se/
Postat av: Pappa

Hej på er,har saknat dina bilder och texter.Här hemma går livet sin gilla gång,har varit till sundsvall den 15/2 och lossade umeå idag på fm.Jag skall till trondheim,frösön och hackås imorgon,får vara hemma en natt iallafall.Mamma är som vanligt snäll och lagar till mina matbackar.Här är det -20 men inge snö,vi har fått ganska bra av den varan för ett tag framöver.Ronja har börjat lösa en massa hår,hon håller mamma sysselsatt med dammsugaren.Får nog hem nya kompisar i lagården den helg ni kommer hem.Jag är ju ingen stjärna på att stava får fråga mamma,så jag hör att hon tänker ibland är du dum i hela huvet eller men det är ju smällar man får ta.Farmor har flyttat till nybergas dagverksamhet och går där 2ggr i veckan,hon trivs jättebra där.Kerstin har kört henne någonstans idag, dom kom hem när jag kom.Skall gå och titta på tvprogrammet mannen som talar hundar,ha det så BRA och hälsa dom andra.

2009-02-16 @ 20:27:13
Postat av: Kerstin

ÅÅåååå de har så himla god mat på the tavern. Det finns inget bättre ställe och portionerna är inte att leka med. Passa på nu att unna er massage och spa för det blir ju mindre av det hemma som ni vet. Vilken rolig överaskning ni ordnade, alltid lika roligt att göra någon glad. ´Här är det kallt men jag ser att andra har upplyst er om kylan så jag tänker lämna det tråkiga ämnet. Carin & Håkan m barnen kommer lördag morgon kl 06.00 med tåget. Pappas 55 årsdag, kommer du ihåg? Vet att man tappar tid och rum där ni är... Det blir nog att köra skoter om kylan tillåter för Håkan är bara över helgen men Carin och barnen stannar lite längre. Vi var som sagt i Skellefteå i lördags och såg 2 deltävlingen i melodifestivalen. Det var roligt förutom att vi på vägen dit höll på att köra på en ren som smitit in mellan viltstängseln. Lili & Susie var bättre än jag trodde och ja resten hinner du höra när ni kommer hem. Det var en rolig upplevelse och spännande att se förshowen och allt annat som inte kommer fram i rutan.

Ha det gott och hälsa alla!

Kramar

2009-02-16 @ 20:56:31
Postat av: mia

Magen växer ibland känns det som man är en val ungefär.Vilken dag är det ni kommer hem?Massor med kramar från oss

2009-02-19 @ 08:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0