7 Februari



Den dagliga bananshaken med youghurt, mjölk och is :)



Stekt ris med curry och grönsaker.



Här sitter jag vid poolen utanför ett hotell på Klong Dao Beach.



Det är en sådan där horisontpool som de har på Pimalai.



Andreas vid poolen.



Var ju tvungen testa ;)



Stekt kyckling med cashewnötter, grymt gott!



Stekta grönsaker med kyckling, Mmmmmmm... Grönsakerna här i Thailand är så förbannat jävla goda.



Imorse efter vår dagliga morgonpromenad började jag att sätta ihop ett styrkepass med musik, är inte klar än, ska fortsätta senare... Ska gå och hämta Andreas från hängmattorna vid stranden så vi kan göra shakes :)


Annars händer det inte alltför mycket, vi sparar på utflykter och dagsturer tills Rolle och Gabban kommer. Blir nog att besöka Emerald Cave, snorkling vid Koh Rok och spendera ett par dygn på Koh Lipe :) Andreas saknar verkligen sin bror, man känner sig lite överflödig ibland, men så är de tvillingar. Och just det, de kommer med hårdbröd, skinkost, svenskt lösgodis, marabouchoklad m.m. Ska bli så gott med hårdbröd och alla de andra sakerna :D


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi bodde på Noble House för två år feb -07 sen och de hade grymt god mat, för att inte tala om när vi var på lågsäsong aug -07 och bodde på Twin lotus... inte tråkig mat på det plejset... Fast det var så lyxigt att det blev skämmigt... Följer fortfarande din blogg varje dag, sjukt mycket roligt ni gjort!! Fortsätt ha det så, jag är helt klart avundsjuk!

2009-02-07 @ 11:12:37
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Syster Emma

Åååååååååå jag vill oxå komma å hälsa på!! :) Här hemma är de helvetes kallt, de är 17 minus, å de snöar! Hör å häpna! :) Ha de fortsatt bra kram kram från oss i Fleviken

2009-02-07 @ 13:46:41
Postat av: Kerstin

Det låter härligt och maten ser lika god ut som den smakar. Här hemma är det bitande, isande kyla men melodifestivalen har börjat i kväll. Ett ljus i mörkret! Alcazar o Emilia gick till final. Carolina af Ugglas hade en grym låt men annorlunda, typ en Vaya Condios låt om du hört den gruppen tidigare. Det var ingen schlager låt men den var vacker full av känsla och djup. Jag och Roger ska till Skellefteå nästa lördag och se deltävling 2. Det ska bli kanonroligt!!



Ha det bäst

Kram

2009-02-07 @ 23:12:03
Postat av: Therese

Johanna: Okej, jag har funderat på hur det skulle kunna vara att i THailand under lågsäsongen, det måste vara en helt annan atmosfär...



Emma: Jo du skulle varit här, vad vi skulle ha shoppat ;) Hehe, jag är inte avundsjuk på temperaturen!



Kerstin: Just det, melodifestivalen, ni får hålla mig uppdaterad om vad som händer. I höstas läste jag att Agnes skulle vara med, i vilken deltävling ska hon tävla? ÅHÅ!! Vad roligt! Filma gärna! :)

2009-02-08 @ 13:53:18
URL: http://thessinthai.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Agnes tävlar i deltävling 4. Nu på lördag tävlar Lili & Susie, kommer du ihåg de blonda systrarna? Jennifer Brown, Amy Diamond, Måns Zelmerlöv, Markoolio m.m. Jag tror att vi kommer att få det väldigt trevligt!

Fortsatt snöande och -15, har säkert snöat 2 dm bara idag.

Ha det gott

Kramar från oss

2009-02-08 @ 19:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0