23 Februari


Vi tog lite parkort vid stranden...






Nedanfor Bomp Bar.



Sista kvallen pa Lanta at vi ost och kex och drack vin, mys!


 

For att avsluta kvallen gick vi ner till Bomp Bar, dar stotte vi pa nagra killar och de fragade vart vi kom fran. Jag berattade da att jag var fran Alvsbyn och da sager en av de skamtsamt; Ah, men inte du ocksa! Hans vanner satt nere pa stranden och nagon var fran Alvsbyn dar. Sa jag gick ner, och visst sag jag ett bekant ansikte! :) Jag och Elin satt dar nere och berattade om respektive resor, mycket trevligt, men sedan blev det alldeles for sent, jag hade inte packat sa jag gick hem och packade till fem pa morgonen.



Gruppfoto innan vi skildes at, men alla ar inte samlade an...



...Nusa!


Imorse vid sextiden kom vi fram till Bangkok med bussen. Vi har checkat in pa ett hotell som heter Four Sons Inn och ligger pa gatan bakom Khao San Road. Vi sov till klockan 12 och sedan gick vi ut och at Pad Thai fran ett gatukok, jakligt gott, sedan har vi strosat runt och bokat de fyra kvarvarande dagarna pa D&D Inn, det med frukost och pool pa taket. Alldeles strax ska jag ga och leta reda pa en skraddare som ska sy min klanning och ett par byxor.



Jag har valt mellan typ tre klanningar nu och det resulterade i den har. Vill ha axelband pa den ocksa, jag kanner mig obekvam i tubtoppsmodellen. Jag vill att den ska vara mest svart, har suttit i paint och klickat alla mojliga farger i de gra och vita falten men tyckte det sag konstigt ut med andra kulorer. Jag ar lite radd for att den blir trakig, men den blir lattmatchad och jag kan ju alltid pigga upp med en fargglad vaska, skor eller orhangen. Om ni skulle gjort den mestadels svart, vilka tva andra farger hade ni valt? Hm, undra om jag vill veta, kanske kommer angra mig om ni kommer pa en fin fargkombination...


UPPDATERING: Har nu varit hos skraddaren, det gick bra forutom att vi hade problem att hitta en grafarg, sa det blev lite av uteslutningsmetoden till slut... men ah, det blir sakert bra! Kommer aven att fa ett par byxor uppsydda, vanliga, enkla svarta. Klanningen+byxorna kostade 3500 Bath, vilket ar 875 kr, tyckte det var ett helt okej pris. Forst ville de ha 5000 for klannigen men da hade de valt ut handgjort thailsilke, det var jaaavligt fint och rejalt tyg men jag det spelar som ingen roll for mig vad det ar for tyg, sa lange det ar bra kvalla. Ska dit imorn vid 17-18-tiden, hihi, spannande! Da ska jag be Andreas foto sa ni far se... Hors snart igen!


Kommentarer
Postat av: k

2009-02-23 @ 18:40:53
Postat av: Kerstin

Hello

Jag blir så nyfiken om tjejen som är längst till vänster på ett av fruppfotona heter Anna?? Hon var på Lanta i fjol och hjälpte till med gympan bland annat. Det var väldigt likt henne.

Hoppas ni får en bra tid som är kvar och en trevlig resa hem.

Kram

2009-02-23 @ 18:43:12
Postat av: Anonym

Vilka fina parkort! :) Ni e så sööta ihop..:) Tror klänningen där kommer bli himla fin! Men skulle jag ha valt en färgkombination..hmm..kanske vitt å gult? :) men gult på vintern blir ju som för somrigt..tror du har valt en färgkombination som funkar året om! :) Har du läst din mail på sistone? Har ju mailat dej :) Ha de bra i bangkok, å så syns vi snart!! :) kram kram

2009-02-24 @ 13:12:53
Postat av: Syster Emma

Fattat inte, ibland så blir de inte att de är jag som ahr skrivit, men inlägget ovanför det här har jag skrivit!! :) kram kram /emma

2009-02-24 @ 13:13:56
Postat av: Åsa

Aah, det var klänningen jag tipsade om en gång i tiden va? Tycker mig känna igen den!



Haha, vad roligt att ni träffade Elin!! Är inte Ewa (Lundberg) med?? Trodde att de skulle åka samtidigt?



Kramkram!

2009-02-26 @ 15:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0