21 Februari


Det är många födelsedagar i Februari i min familj, idag är det farsgubbens tur, GRATTIS  PÅ 55-ÅRSDAGEN PAPPA!! :)



På dykbåten påväg mot Koh Ha i måndags.



Koh Ha består av 6 st öar, här är en del av dem.



Ö eller bara en klippa?



Här i lagunen snorklade jag och Gabban. Fyfan vad bra snorkling säger jag bara!! Sikten under vattnet var helt fantastisk den här dagen, det var klart som vodka. Dykinstruktörerna på båten var alldeles saliga, de sade att det inte hade varit så klart på åratal. Det fanns hur mycket färgglada fiskar som helst, de flesta var dessutom av den större sorten och allt var bara så jävla vackert! Sedan skadar det ju inte att vi fick se en HAJ!! :) Grabbarna (som var och dök på ett annat ställe) var så avundsjuka, hehe...


Andreas dykbilder:

Det är synd att inte sådana här bilder blir rättvisa, det är så annorlunda att se det i verkligheten. Sedan så är inte hans kamera av den bästa slaget, den har bara 2.1 megapixel men det är i alla fall så mycket bättre än ingenting.



En firre som jag inte vet namnet på.



Puffer fish.



Efter första dyket/snorklingen var det dags för lunch.



Fiskstim.



Två fina drakfiskar.



Porky pine fish, min favvofisk, men jag gillar den fläckiga mer.



En najsig bild på en muräna. Stoppa inte dit fingret, för då lär du blir utan det...



Scorpion fish.



Sjöorm.


Grabbsen och Gabban.

Pizzan och Råttan skulle lämna Lanta för fem dagar i Krabi och sedan hem till Sverige, så vi hade avskedsmiddag på The Tavern såklart. Haha, ni måste ju tro att vi äter där jämt ;P



Jag och Andreas delade på en kyckling stoppad med sparris och en massa god gojja, yumm!



Köpte en fotlänk och ett Tiffanyhalsband inne i Saladan.



Jag ligger och solar på Long Beach och lyssnar på Flickan som lekte med elden.



Min yogalärare Annelie rekommenderade det här massagestället till mig och alla andra yogaelever. Hon har samarbetat med de här en längre tid och är själv väldigt nöjd med dem. De är väldigt medvetna om kroppens alla muskler och utför inte en vanlig strandmassage, de har en mer behandlande massage. Jag ville verkligen ha en genomgång av hela kroppen, så jag följde Annelies råd, 2 timmar om dagen i tre dagar. Jag kan ju säga att det inte är 2 timmars njutning, det är mer smärta. Men det är så det ska vara, massage ska göra ont i början. Dessutom har min massör Kep, han med kamouflagebyxor som masserar gubben på bilden, upptäckt en muskel i min svank som inte ska vara där. Jag har haft problem med svanken sedan jag började gymnastik, jag är väldigt rörlig och det gör inte ont att böja, men trycker du lite på kotorna så tjuter jag. Kep har lagt ner mycket tid på den där förbannade muskeln, ni ska veta hur tårarna rinner och hur jag ylar av smärta, ont nå så innehelvete men den har börjat ge med sig. Ska dit idag igen klockan 14. Jag skulle behövt mer tid så han kunde ha slutföra det jobb han påbörjat, men vi lämnar ju Lanta imorn... Jag vill inte hem nu, jag skulle vilja ha två veckor till... Visst mitt samvete kommer stillas när jag får komma hem och börja jobba, men jag har verkligen kommit in i vardagsrutiner nu. Yogan kommer jag sakna mycket... Usch för att komma hem till snö och kyla... Men det ska bli kul och att träffa familj och vänner! :)



Vid första anblicken ser det ut som Freddes arm är min egen, haha!



Ante och Rolle på VR.


Idag är som sagt sista dagen på Koh Lanta, imorgon kl. 13 börjar bussresan till Bangkok. Fan va jobbigt det ska bli att packa ner alla prylar... Jaja, får göra det inatt... Nästa gång vi hörs blir nog från Bangkok! 


Kommentarer
Postat av: mia

Visst är den bra boken alltså? Jag läste ut den igår ska gå å köpa tredje boken idag.Massor med kramar från oss

2009-02-23 @ 07:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0