10 Februari

Här är lite bilder från de senaste dagarna.



Jättegod soppa (kokosmjölk, röd curry, grönsaker, limeblad) från restaurangen Park Way inne i Saladan. Den restaurangen har jättegod och relativt billig mat.



Denna bild kan alla bortse från utom Kerstin. Är det den här du beställde med mig?



Vi snorklade vid utkanten av Klong Dao och såg nästan lika mycket som man kan se på en betald snorklingtur. Tidigare har jag inte sett en enda Nemofisk men nu fick jag flera! :)



De är ju så söta :)



Sjöborre av något slag...



En feg, röd krabba.



Tog mycket kort på Nemosar...



Vi (eller Andreas, jag var längre ut just då) fick se en Lionfish/Drakfisk!! Trodde inte vi skulle se något så "ovanligt" bara här vid utkanten av stranden...



Giftig är den också.



Solnedgång på Klong Dao 18:22 8/2.



Andreas surfar.


Idag har jag varit på yoga igen, jobbigt men kul idag med! Annelie är lika intressant, idag innan passet började, berättade hon blandannat att hennes "mindfulness" (som hon uttrycker sig) gjorde att hon kunde undervisa sina elever som vanligt, när hon 10 minuter innan ett pass fick veta att hennes man hade fått en hjärtinfarkt. Hon har även stått öga mot öga i djungeln mot en Kungskobra men den hade vänt på klacken när hon kunde hålla lugnet. Imponerande. När jag kom hem körde jag mitt ihopsydda träningspass och sedan fick jag mig en välförtjänt bananashake :) Kommer att träna yoga tisdag, onsdag, torsdag och fredag den här veckan. Och imorgon kommer Rolle och Gabban!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hello

Jag kommer inte ihåg hur själva förpackningen såg ut men den blir säkert bra. Det är bara mot förkylning men om du är inne i Saladan på apoteket kan dom säkert komma med några bra tips. Det som är bredvid det tyska cafet(höger sida innan Lanta Mart). Vad roligt att ni snart får besök, de kommer säkert att trivas. Jag är hemma med Jennifer, hon är sjuk. I dag är det vackert väder ute, solen skiner och det är - 14 och nu har vi äntligen lite uppehåll med snön. Till helgen flyttar Alexandra och Anton till sin lägenhet. Ha det så gott!

Hälsningar

Bjälkgatan 32

2009-02-10 @ 13:35:07
Postat av: Elin

Fan va cool den där Lionfish/Drakfisken var!! Inte trode jag att det fanns så konstiga fiskar ;o

2009-02-10 @ 19:50:22
URL: http://pelo.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ni måste äta inne på catfish om ni ännu inte gjort det och sedan stället som ligger nästan mitt emot, jag tror det heter old house. De hade väldigt goda chicken satay i fjol och de var så trevliga.

Kom bara på att jag skulle tipsa er om det! De har så söta katter inne på cat fish sedan är det mysigt med alla böcker som de har.

Kram

2009-02-10 @ 21:45:11
Postat av: Kajsa-Lena

Halloj! Ni ser verkligen ut att ha det fantastiskt! Men se upp för giftiga fiskar bara, men vackra är dom. Håller med om att Nemofiskarna är ju bara så himla söta. Ja en annan pluggar väl på då på komvux hela dagarna! Fortsätt ha det underbart!

Kramiz Kajsa-Lena

2009-02-12 @ 20:13:01
Postat av: Therese svarar:

Kerstin: Okej, ska försöka hinna med det innan söndag! Men va spännande, vart har de fått lägenhet? Duu, hur har det gått med de barn som gick på Lekenskolan? Börjar de på Park, jag tänkte kommer Sebbe då att börja i Jennifers klass? Tänkte du kanske vet...



Elin: Hehe, det finns mycket coolare, men de har ju tyvärr bara sett på bild ;P



Kajsa-Lena: Men hejsan, så du har hittat hit! Du är duktig och pluggar du, forsätt kämpa vidare! :)

2009-02-15 @ 11:06:50
URL: http://thessinthai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0