1 Februari

Har kommer en liten uppdatering, ett snabbskrivet inlagg... Inte sa mycket text med andra ord, bilderna far tala for sig sjalva. Kanns iallafall jattebra att vara tillbaks pa Lanta! :) Dessutom har vi fatt glada nyheter, Andreas bror Rolle och hans tjej Gabban kommer hit till Thailand 11/2, det ska bli jattekul!



Solnedgang pa Klong Dao, 29/1 kl. 18:22.



Det ar ratt stor marknad har pa Lanta som pagat i ett par dagar. Har ar lite av det jag shoppade. Jag prutade inte pa nagot, det var sa billigt sa jag ides inte borja diskutera.

Kopte ett litet plagg till Mias bebis, den var sa sot (och billig)!



Frukten till vanster ar jattegod! Vet inte namnet men i den ar det en vit blot klump som omges av nagot rott, det ar klumpen man ska ata och som jag sa; svingod!



Familjen tjatar efter bilder pa mig, har har ni!



Pa marknaden kan man ocksa bli fotograferad.



De retuscherar alla bilder de tar, de gjorde allas hud mycket vitare an vad de egentligen var och suddar ut prickar, fraknar m.m.

Dar kommer vi, retuscherade och klara... Helt javla vit vart jag ;P Andreas ar egentligen svinbrun vilket inte heller syns... Men for 49 Baht sa ar det inte hela varlden.

Matstanden.



Inne dar alla klader, skor och smycken ar.



Det har var svinigt gott, typ sott ran, endast 5 Baht/st ocksa!



Ville visa att jag faktiskt inte ar sa vit som pa fotot...



Solnedgang vid Collect Bar, den baren som Merry Beach-personalen oppnat.



Andreas.



Jag.



Jag tror han ar brunare an mig...



Jag far fransk manikyr for endast 50 Baht!



Tanaglarna malades rosa ocksa.



Varat nya hem! Ligger ocksa pa Klong Dao, 150 m till stranden. Det ar jattefint! Vi har en trevlig hyresvard ocksa som heter Ra. 8700 Baht for 22 dagar.



Vi har kopt en mixer idag! Nu ska vi gora fruktdrinkar varje dag :)


Kommentarer
Postat av: mia

Söta kläder.Vi har just varit å tittat på lekenskolan den brinner för fullt tragiskt att barn/ungdomar kan göra sån stor skada.Dom hade tänt på i soptunnor som stod mot väggen å sen spred sig till taket å vips så brinner allt.Sebbes fröken ringde just att skoldagen imorgon blir inställd men det var ju inte så oväntat.Hoppas ni har det bra massor med kramar från oss

2009-02-01 @ 23:39:27
Postat av: Therese

Just ja´! Lanta garden home! Det var där vi bodde också då vi var där. Trevligt ställe!

2009-02-02 @ 11:05:17
URL: http://tesansblogg.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej

Jag saknar er här hemma. Just nu är det minus 5 grader och solen skiner. Backen är jättebra. Jag har läst allt på din blogg nu och ni verkar ha det helt underbart! Linda har det bra i Italien, hon tycker om en kille men hon vet inte hur hon ska göra. Fridas kille och brorsa hälsar på just nu och jag far ju dit i mars. Det ska bli jättekul. Puss och kram /Märi

2009-02-02 @ 14:53:33
Postat av: Anonym

Äntligen bilder på dig, good good!! :) Å ni verkar ju som sagt som man alltid skriver, ha de hur bra som helst! De verkar bara bli bättre :) Men här hemma har vi ju börja få lite "lyx"väder! Igår var jag, simon, kerstin, roger, åsa, erik, jennifer å fredrik till Grottan å grilla korv, åt hamburgare å bara njöt av de fina vädret! :) Nu börjar ju de bra tiderna komma! :) Ha de fortsatt bra å njut! Kram kram, simon hälsar!!

2009-02-02 @ 19:40:01
Postat av: Kerstin

Härligt med besök från Sverige. Är det inte den kinesiska marknaden som är precis innan Saladan? Det är det kinesiska nyåret nu så det borde vara den. Prova det söta bakelserna dom är jättegoda. Jennifer säger att din favoritfrukt kallas mangosten på svenska. Jag tyckte den var den godaste frukten av alla och i thailand klassas den som nr 3, har ni smakat deras frukt number 1? Prova... Hi hi..

Fortsatt njut och jag följer din blogg dagligen så vänta inte för länge med dina inlägg, snälla!

Kram kram

2009-02-03 @ 11:17:14
Postat av: Therese

Mia: Men vad säger du?! Har Lekenskolan brunnit ner?!?!?!



Therese: Okej, jo, väldigt fint och trevligt :)



Marie: Vad söt du är Marie :) ! Hoppas allt går bra i Kåbban!



Emma: Aa, jag har kommit över det där dåliga samvetet som säger att jag inte förtjänar att "lata" mig mer... Åh, det lät ju jättemysigt! Tur att vi kommer hem när bästa skoterföret är :)



Kerstin: Jo just det, när du säger det så, de pratade om det kinesiska nyåret men det måste alltså pågå i flera dagar? Hm, såg inga söta bakelser, och nu är maknaden förbi. Okej, vart finns den listan?



KRAMAR TILL ER!

2009-02-04 @ 17:38:28
URL: http://thessinthai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0