Sawaddi ka!

Dagen började med en hel timmes thaimassage, kan det bli bättre? :) Endast 180 baht! Sedan bytte vi hotell, Khaosan Palace Inn är jävligt lyhört (tio ggr värre än Atles, förstår ni oss Kåbbanborna om vi ville byta?) Man hörde om någon kliade sig på våningen ovanför och Khao San Road är inte en tyst gata precis. Så vi tog vårt pick och pack till D&D istället, jävligt schysst hotell! Nu har vi pool och gratis frukost plus ett bättre rum. Efter vi checkat in och ätit frukost, åkte vi tuktuk med vår egna driver Mr. K. Vi skulle åka en speciell runda; se lite tempel, gå in på ett par turistinformationer och besöka två skräddare. Vi råder er att inte göra en sådan här tuktukride, det kostar bara 1 svensk krona och det är en låååång runda. Men du måste gå in och låtsas vara intresserad hos olika skräddare för att tuktukchauffören ska få sina bensinkuponger. Företagen har någon sorts deal med tuktukarna, de kör en speciell  runda med turisterna och de får bensinkuponger på varje ställe. Det kanske inte låter speciellt jobbigt att låtsas vara intresserad men det var det, försäljarna trycker på en som fan och det är svårt att gå därifrån tomhänt. Andreas beställde en kostym för 4000 bath, nog för att han skulle göra en under resans gång, men han tänkte inte göra en just då.

Sedan insåg vi att tempel och sånt inte var vår grej, så vi bad Mr. K köra oss till MBK - Det stora shoppingcentret. Det var helvetes STORT! Nästan lite för stort, man blir lite stressad... Sedan så var det dyrt också! Jag provade en Rolling Stone-t-shirt som i vanliga fall skulle kosta 100 baht på gatan, inne på MBK fick jag inte ner den till mer än 180 bath. Då fick det vara. MBK tyckte inte vi var någon höjdare om man vill ha bra priser, det gick knappt pruta där inne.
När vi for hem från MBK såg vi en annan marknad som såg intressant ut, dit ska vi imorgon! Vi ska också sola och bada vid hotellets pool! Här i Bangkok har vi knappt märkt av solen p.g.a. alla byggnader och avgaserna, himlen är grå typ hela tiden men det är varmt iallafall.


Andreas tar sin sista snus. Jävligt smart av honom att bestämma sig för att sluta snusa under vår resa... Han har inge tålamod och så är han rastlös.


D&D:s pool!


En fontän i hotellet.


Min frukost.


Vi åker tuktuk med Mr. K.


Vi tittar i tempel, det var inte vår grej ;)


Så vi drog till MBK istället!


Det var hur stort som helst!


Jag i en jävligt konstig pose. Trodde bara att tröjan kom med, hursomhelst så fanns det ingen spegel så vi använde kameran. Det är väldigt vanligt att det inte finns en spegel någonstans bland de som säljer kläder, grymt irriterande faktiskt. Det blev inget köp iaf, surkärringen gick inte att pruta med ;P


En liten Hello Kitty-butik.


Tullade lite på mitt nyttiga liv och åt en svinigt god donut för 3 kr :)


Vi slog oss ner på ett fik och snackade med en trevlig polis som ursprungligen kom från Tyskland och hade jobbat i Bangkok i 20 år.


Vårt hotellrum på D&D.


Köpte mig en enkel svart kjol för 170 baht.


Vi tog oss ett kvällsdopp i poolen :)

Kommentarer
Postat av: Syster Emma

Massage för 45 spänn! Skulle ta massage, ja minst 2 ggr i veckan :) Vill oxå vara där ni är!! Men jag kan tänka mig att du stortrivs där du är :) Njut av er tid, för 3 månader går fort! :) Kram kram

2008-12-17 @ 22:15:38
Postat av: Åsa

Åååh, jag tror att tempel är MIN grej, haha. Gud så vackert. Vad avundsjuk jag blir när jag ser alla bruna människor vid poolen. Fast himlen såg som sagt väldigt grå ut ;] Fin bikini förresten. Du hittade en till slut? Ni verkar ha det bra so far, kram kram

2008-12-17 @ 22:42:29
Postat av: Josefine

Fan vad fint ni verkar ha det. Själv är jag jättesjuk. Jag har typ inte gått mer än hundra steg idag + halsont + kan inte äta dels för halsen och dels för att jag blir illamående men jag e svinhunrig. Tur att Remi tar hand om mig ;) Han har gjort svartrotssoppa åt mig!!

2008-12-18 @ 18:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0