Nu ar vi pa Koh Lanta! :)

Vi bor pa ett stalle som heter Merry Beach Resort och ska gora det i en vecka for 400 bath/natt . Det ligger pa Klong Dao Beach och ligger 200 m fr stranden. I forhallande till priset ar stallet jattebra! Det saknas bara en kyl. Kravet vi har ar AC, insag det pa stalllet vi bodde pa i natten som var. Dar fanns det bara en flakt och det ar inte att rekommendera. Klong Dao Beach ar jattefin strand!

Sedan har vi ju traffat Cissi! Hon har det jattebra har, hon bor precis bredvid Lanta Gym, hon tranar thaiboxning varje morgon! Det ska jag prova nagon dag framover! Hon har ocksa guidat oss med bra-att-veta-saker, typ den restaurangen ar bra, ni borde prova den matratten pa det stallet, for att hyra en moppe ska ni betala det, dar ska ni bo osv. Och vi har faktiskt hyrt en moppe idag! For 150 baht/dygn, jakligt nice att slippa pruta med tuktuk-chaufforerna och kunna upptacka nya vagar och stallen sjalv. Far se nar jag vagar kora, det ar ju vanstertrafik har men det ar inte sa livad trafik och det ar mycket raka vagar.


Frukost pa D&D. At inte mycket av det som fanns, jag ar valdigt avundsjuk pa Andreas som tycker om allt. Jobbigt att vara krasen...

Fiskarna pa hotellet, feta som fan!

Vi solar pa D&D:s tak.



Jag pavag ner till varat hotellrum for att plugga :/



Insektsbuffe (finns ingen apostrof pa det har javla tangentbordet...)



Tror ni han fick na pussar den kvallen? ;) Na!



En affar med massa prylar



Khao San Road



Shoppade prylar, sjalvklart var bikinitrosorna for sma. Antingen far jag visa skrevet eller rovstrecket :P



Andreas hos skraddaren for "fitting", har med Paul.


Nagon affar pa Mobey  Market (osaker pa stavning). Harmar bara tuktukchaffisen...



Mobey Market, dar var det mycket grossister som sag ut som vanliga kladstand. Man var tvungen kopa ett dussin om ville ha nagot, aven om man erbjod mycket for ett plagg.

Jag kopte den gra klanningen langst till vanster.



Lite andra klanningar som han salde.



Min Pad Thai-middag



Vi kliver pa 12-timmars-bussen fran Bangkok till Krabi.

Har hade vi akt annu en buss och farja och kommit fram till Koh Lanta. Lanta Pearl Beach hette placet, det var dar vi inte hade nagon flakt :P

Inuti bungalowen. Det SER jattebra ut pa bild, men det var stora glepor i golvet, ingen AC, kallt(!) duschvatten och 600 bath/natt. Nu bor vi pa ett mycket battre plave for 400 bath/natt.

Min klanning som jag ska ha pa julafton :) 400 baht. Vad tycker ni?



Plagget till lill*n, min syster ska ha barn i mars! Kopte en gron eftersom vi inte vet konet. Vad tycker du Mia? :)



CC :)



Johanna far naglarna fixade. Visst ar hon fin i sin nya look?



Puss och Cissi, vi at pa Das Kitchen.



Tandori kyckling, svingott! Andreas sade att det inte smakade som tandori ska gora :)



Johannas bamboo-tattoo! De har suttit och pickat in den for hand med en bambupinne med ett litet rakblad langst ut.



Puss och Oskar



Olika "dam dam", det betyder typ branna. Puss och hans kompis tycker jag ar knapp som vill bli brun, de satter vitt barnpuder i ansiktet!


Cissi oppnar kuvertet fran Mamma och Pappa, hon blev jatteglad!



Vart boende som vi bor i nu. Detta ser ocksa battre ut pa bild, dar syns inte de glesa vaggarna, alla mygg, den otata dorren... Men det ar helt okej, jag trivs dar! :)



Inne i bungalowen!



Havet, antligen!



Happy ;D



Klong Dao Beach.



Andreas med en liten krabba.


FETSPINDELN (!!!!!!!) pa var toalett!!!!! Jag sov nar Andreas fotade, och det var tur att inte jag stotte pa den!! Jag hade dott!!!!! Han doda den med en myggspray+tandare ;D


Kommentarer
Postat av: storasyster Kerstin

Hej snyggingar

Vi vill önska er en riktigt härlig jul med god mat och härliga spabesök. Hi hi..Cissi ser ut att må bra det gläder oss. Här har vi 20 minus och en massa snö. Mis och Danne har just åkt och snart bär det av till Fleviken.

God Jul och Gott Nytt År!

Bjälkgatan 32

2008-12-24 @ 13:54:54
Postat av: mia

Kläderna var jättegulliga har läs varje dag men har inte tagit mig tid å kommentera förrens nu.

Vilken chock vi fick med cissi men hur blev det för er/du? Hoppas ni har det bra kramar vi på fågelgatan 8

2008-12-25 @ 15:36:13
Postat av: Thessinthai

Kul att du gillade kladerna Mia :) Hoppas ni hade de bra pa julafton!

2008-12-25 @ 16:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0